Asiakasneuvonta OHJURI
Huolettaako kotona selviytyminen?
OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.
OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.
Palvelutarpeen arviointi
Palvelutarpeen arvioinnin tavoitteena on parantaa ikääntyneiden mahdollisuuksia asua omassa kodissaan ja turvata oikea-aikaiset palvelut. Palvelutarpeen arviointia voi pyytää henkilö itse, omainen, viranomainen tai muu taho.
Ikääntyneen palvelutarpeen selvitys on tehtävä kiireellisessä tapauksessa viipymättä ja kiireettömissä tapauksissa 7 arkipäivän kuluessa. Palvelutarpeen arviointikäynti on maksuton ja toteutetaan kotikäyntinä.
Asiakasohjaaja selvittää ja arvioi kokonaistilannetta kotikäynnillä yhdessä asiakkaan sekä tarvittaessa hänen omaisensa/läheisensä kanssa. Palvelutarpeen selvittämisen jälkeen laaditaan palvelusuunnitelma, missä määritellään tarpeita vastaava palvelukokonaisuus ja niiden kustannukset. Päätökset perustuvat yhdessä asiakkaan kanssa tehtyyn palvelusuunnitelmaan.
Ota yhteyttä asiakasneuvonta OHJURIin, kun tarvitset palvelutarpeen arviointia, puh. 040-712 1190. Voit jättää meille myös yhteydenottopyynnön täyttämällä sähköisen yhteydenottolomakkeen. Pyrimme vastaamaan yhteydenottopyyntöösi kolmen työpäivän sisällä.
Seniorisalkku
Asiakasneuvonta Ohjurin kautta on saatavilla nähtäväksi seniorisalkku, johon on hankittu helppokäyttöisiä laitteita kotona selviytymisen tueksi. Laitteet voivat helpottaa ikäihmisen arkea sekä heidän parissaan työskentelevien työtä. Laitteet on helppo ottaa käyttöön ja niiden hinta on kohtuullinen. Tavoitteena on antaa tietoa, tarjota mahdollisuus nähdä sekä kokeilla erilaisia laitteita jotka tukevat ja helpottavat kotona pärjäämistä. Salkussa on myös tietoa laiteiden hinnoista ja hankintapaikoista. Kootusta materiaalista toivotaan olevan apua ikäihmisille, heidän omaisille, läheisille tai muille asiasta kiinnostuneille.
Seniorisalkun esittelyä voi kysyä Ohjurin henkilökunnalta.
Seniorisalkussa olevaan kansioon on koottu materiaalia, johon voi tutustua oppaat ja lomakkeet -sivulla.
Yhteystiedot
Asiakasneuvonta OHJURI
puh. 040-712 1190
ma-ke ja pe klo 9-15
to klo 9-14
Osoite:
Satamakatu 10-12 (Torikulma), 74100 Iisalmi, 2.2.2018 alkaen
Kiuruvedellä ei ole asiakasneuvontapistettä.
Tiedostot:
Ohjuri-esite
Iäkkään henkilön palvelutarpeesta ilmoittaminen -tiedote
Tutustu oppaaseemme: Opas ikääntyneelle