Breadcrumb
- Palvelut
- Ikäihmiset ja omaishoito
- Ikäihmisten ohjaus ja neuvonta
Ikäihmisten palveluohjaus
Ikäihmisten palveluohjaus
Ylä-Savon Soten asiakasneuvonta OHJURI ohjaa ja neuvoo Iisalmen, Kiuruveden, Sonkajärven ja Vieremän ikäihmisiä ja heidän läheisiään.
Asiakasneuvonta OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä tai käydä paikan päällä, aina kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa ikäihmisten palveluista tai tuista tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.
OHJURIIN voit tehdä myös huolenilmaisun läheisestäsi tai muusta ikäihmisestä ja hänen selviytymisestään.
OHJURIN asiakasohjaajat selvittävät, mikä on sinun palveluntarpeesi ja auttavat löytämään sopivat ja oikeat palvelut jotta kotona asuminen pitempään on mahdollista ja turvallista.
Asiakasneuvonnassa, puhelinpalvelussa, chatissa tai neuvontapisteessä, saat nopeasti tietoa ja neuvoja esim. tukien hakemisesta.
Jos ilmenee, että tarvitaan enemmän selvitystä siitä miten kotona voisi pärjätä, kotona asumisen tuen asiakasohjaaja tekee laajemman palveluntarpeen arvioinnin.
Palveluntarpeen arviointi on sinulle maksutonta ja se tehdään kotikäyntinä tai etäpalaverina. Arvioinnissa voi olla mukana myös omaisiasi tai läheisiäsi. Jos kyse on kiireellisestä avun tarpeesta, tehdään arviointi viipymättä, muuten 7 arkipäivän kuluessa.
Palveluntarpeen arvioinnissa selvitetään ja arvioidaan kokonaistilannettasi ja tarpeitasi.
Jos ilmenee, että tarvitset kotihoitoa tai kotihoidon tukipalveluita, saat arvioinnin jälkeen postitse yhdessä asiakasohjaajan kanssa laaditun palvelusuunnitelman, josta näet sinulle suunnitellun palvelukokonaisuuden ja niiden kustannukset.
OHJURISTA saat tietoa myös
* Omaishoidosta. Lue ja tutustu ensin omaishoidon myöntämisperusteisiin ja ota sitten yhteyttä OHJURIIN asian eteenpäin viemiseksi
* Vanhussosiaalityön palveluista
* Kotikuntoutuksesta
* Asumispalveluihin sijoittumisesta
* Kotihoidon palveluseteleistä
* Turvateknologiasta kotona asumisen turvaksi
* Liikkumista tukevista palveluista
* Sotainvalidien ja rintamaveteraanien palveluista
Toimi näin
Ota yhteyttä asiakasneuvonta OHJURIIN, kun tarvitset neuvoja tai palvelutarpeen arviointia ikäihmisten palveluista:
* Puhelimitse
* eChatilla
* Sähköisellä yhteydenottolomakkeella, joka löytyy Ylä-Savon Soten nettisivuilta
* Tule käymään neuvonpisteellä Iisalmessa
Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjuri
Asiakasneuvonta OHJURI antaa yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymän alueella asuville ikäihmisille ja heidän omaisille, läheisille tai muille ikäihmisen tilanteesta huolestuneille.
OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.
OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.
Maanantai - Perjantai.
Standard opening times
Joka päivä lounas kello 11.30-12, tänä aikana ei ole asiakaspalvelua- Monday - Wednesday 09:00 - 15:00
- Thursday 09:00 - 14:00
- Friday 09:00 - 15:00
Omaishoidon palveluohjaus Iisalmi
Omaishoidon palveluohjaaja.
Standard opening times
Palveluohjaajan soittoaika- Monday - Thursday 09:00 - 11:00
Omaishoidon palveluohjaus Kiuruvesi
Omaishoidon palveluohjaaja
Standard opening times
Palveluohjaajan soittoaika- Monday - Thursday 09:00 - 11:00
Omaishoidon palveluohjaus Sonkajärvi ja Vieremä
Omaishoidon palveluohjaaja.
Standard opening times
- Monday - Thursday 09:00 - 11:00
Hoivakoordinaattori
Hoivakoordinaattorilta saa tietoa tai voi kysyä seuraavista asioista:
- Miten pääsen asumispalveluihin?
- Jonotilanne asumispalveluihin kunnittain.
- Kotikuntalain mukaiset asumispalveluhakemukset/ sijoitukset. Eli miten pääsen asumispalveluihin muille paikkakunnille lähelle omaisiani tai miten pääsen tulemaan Ylä-Savon Soten kuntiin lähelle omaisiani.
Palveluohjaus puhelimitse / ajanvarauksella ma-pe klo 9-15
Standard opening times
Virka-aika (myös sopimuksen mukaan)- Monday - Friday 09:00 - 15:00
Vanhustyön sosiaalityöntekijä
Gerontologinen (vanhustyön) sosiaalityöntekijä. Ylä-Savon Soten seudullinen ikäihmisten sosiaalityöntekijä kotihoito ja asumispalvelut.
Ensikontakti/ yhteys puhelimitse, tarvittaessa sosiaalityöntekijän kanssa voi varata kotikäyntiajan.
Ikäihmisten asiakasneuvonta OHJURI käyntipaikka
Asiakasneuvonta OHJURI antaa yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymän alueella asuville ikäihmisille ja heidän omaisille, läheisille tai muille ikäihmisen tilanteesta huolestuneille.
OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.
OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.
Palvelupisteesta löytyy myös omaishoidon palveluohjaaja (Iisalmi, Kiuruvesi, Sonkajärvi ja Vieremä), sekä vanhustyön sosiaalityöntekijä. Heillä on omat vastaanotto aikansa.
Osoite
Torikulma
Satamakatu 10-12, 74100 IISALMI
Standard opening times
Asiakasneuvonta Ohjuri- Monday - Wednesday 09:00 - 15:00
- Thursday 09:00 - 14:00
- Friday 09:00 - 15:00
Muut yhteystiedot
Puhelin
- puh. +358 407121190
Chat
Chat -palvelu on käytössä:
* terveyspalvelut (hoitaja ja lääkärin vastaanottopalvelut)
* suun terveydenhuolto
* ikäihmisten palvelut
* päihde- ja mielenterveyspalvelut (13-30 vuotta)
* perheiden ja nuorten palvelut
* neuvola ja kouluterveydenhoidon palvelut.
Chat -palvelussa voit asioida nimettömänä.
Jos asiasi on henkilökohtainen, niin chat -palveluohjaaja pyytää sinua tekemään vahvan tunnistautumisen (Suomi.fi -tunnistus pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella).
Keskustelu on mahdollista myös muuttaa videoyhteydeksi. Saa osallistumislinkin tekstiviestinä tai sähköpostina. Linkin avattuasi voit asioida videoyhteyden kautta.
Chat -palvelun kautta voidaan lähettää liitetiedostoja (pdf tai kuva).
Kun chat–palvelu on suljettu, voit kiireettömissä asioissa jättää yhteydenottoviestin.
Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjurin yhteydenottopyyntö
Lomakkeella voit jättää yhteydenottopyynnön Ohjurille koskien seuraavia palveluita:
- Kotihoito
- Omaishoidontuki
- Sotainvalidien- ja veteraanien palvelut
- Asumispalvelut
- Muu ohjaus tai neuvonta
Lomakkeet
Liikkumista tukevien palveluiden hakemus/ kuljetustuki
Liikkumista tukevien palveluiden hakemus/ kuljetustuki