Breadcrumb
- Palvelut
- Ikäihmiset ja omaishoito
- Kotona asumista tukevat palvelut
- Ikäihmisten päivätoiminta
Ikäihmisten päivätoiminta
Ikäihmisten päivätoiminta
Ylä-Savon Soten Ikäihmisille tarkoitetun päivätoiminnan tarkoituksena on tukea tukea iäkkäiden hyvinvointia, omatoimisuutta, osallisuutta ja kotona asumista, edistää sosiaalista kanssakäymistä sekä tukea omaishoitajien jaksamista mahdollistamalla omaishoitajan lakisääteinen vapaa hoitotyöstä vaihtoehtoisesti päivätoiminnan avulla. Päivätoiminnan tavoitteena on tukea kotona asuvien ikääntyneiden psyykkistä, fyysistä ja sosiaalista toimintakykyä.
Päivätoiminta on tarkoitettu asiakkaille, jotka eivät terveytensä tai kuntonsa vuoksi voi osallistua muihin kodin ulkopuolisiin toimintoihin (mm. kunnan, yhdistysten ja järjestöjen kerhotoimintaan). Päivätoiminnan kohderyhmänä ovat myös kuntoutuvat ja kotiutuvat asiakkaat, joiden kotona asumista edistetään ryhmätoiminnalla.
Palveluiden järjestäminen perustuu palvelutarpeenarviointiin ja yksilölliseen palvelu- ja kuntoutussuunnitelmaan. Palvelu on määräaikaista ja palvelun saanti liittyy kuntoutus-/ palvelusuunnitelmassa arvioituun aikaan. Palveluiden järjestämistapa voi olla kuntayhtymän oma toiminta tai ostopalvelu.
Päivätoiminnan sisältö suunnitellaan huomioiden asiakkaiden toiveet ja tarpeet, kalenterivuosi, erilaiset juhlapyhät ja teemat sekä erilaiset verkostotoiminta ja – toimintamallit. Päivätoiminnan käytössä on erilaisia kuntoutusvälineitä, ikäystävällistä teknologiaa ja kuntoutumista edistäviä sekä toimintakykyä harjoittavia pelejä ja välineitä. Viriketoiminta tarjoaa monipuolista toimintaa kaikki toimintakyvyn osa-alueet huomioiden. Jokaisessa päivätoimintaryhmässä on liikuntaa ryhmä- tai yksilömuotoisena perustuen asiakkaiden tarpeisiin.
Päivätoiminta päivä sisältää lounaan.
Päivätoiminnassa huolehditaan asiakkaiden lääkehoidosta tai muusta sairaanhoidollisesta palvelusta yksilöllisellä harkinnalla. Kuljetus päivätoimintaan järjestetään tarveharkinnalla. Ensisijaista on Palikuljetuksen käyttäminen tai yhteiskuljetus taksilla. Asiakas voi halutessaan itse järjestää kuljetuksen.
Toimi näin
Ota yhteys asiakasneuvonta Ohjuriin joko puhelimitse, sähköisellä yhteydenottopyynnöllä tai tule käymään neuvontapisteellä.
Keskusteltuasi asiakasohjaajan kanssa, tehdään palvelutarpeen arviointi.
Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjurin puhelinasiointi
Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjurista saat neuvontaa ja ohjausta Ylä-Savon Soten alueen ikäihmisille saatavilla olevista palveluista.
Standard opening times
Joka päivä lounas kello 11.30-12.00, tänä aikana ei ole asiakaspalvelua- Monday - Friday 09:00 - 14:00
Additional information
Ikäihmisten asiakasneuvonta OHJURI käyntipaikka, Iisalmi
Asiakasneuvonta OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.
OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.
Palvelupisteestä Iisalmesta löytyy myös omaishoidon palveluohjaaja (Iisalmi, Kiuruvesi, Sonkajärvi ja Vieremä), sekä gerontologinen sosiaalityöntekijä. Heillä on omat vastaanottoaikansa.
Osoite
Torikulma
Satamakatu 10-12, 74100 IISALMI
Standard opening times
Asiakasneuvonta Ohjuri IISALMEN neuvontapisteen aukioloajat. Joka päivä lounas kello 11.30-12.00, tänä aikana ei ole asiakaspalvelua- Monday - Friday 09:00 - 14:00
Muut yhteystiedot
Puhelin
- puh. +358 407121190
Additional information
Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjurin yhteydenottopyyntö
Lomakkeella voit jättää yhteydenottopyynnön Ohjurille koskien seuraavia palveluita:
- Kotihoito
- Omaishoidontuki
- Sotainvalidien- ja veteraanien palvelut
- Asumispalvelut
- Muu ohjaus tai neuvonta
Additional information
Ikäihmisten kotona asumista tukevien palvelujen chat
Chatissa voit kysyä ikäihmisten kotona asumisen tukemiseen liittyvien palvelujen ohjeita ja neuvoja.
Koronaan ja koronarokotuksiin liittyviä asioita voit kysyä Terveyspalvelujen chatistä.