Breadcrumb
- Palvelut
- Ikäihmiset ja omaishoito
- Sotainvalidien palvelut
Sotaveteraanien palvelut
Sotaveteraanien palvelut
Sotainvalideille ja rintamaveteraaneille myönnettävät kotiinvietävät avopalvelut ovat Valtiokonttorin määräraha sidonnaisia, joilla ostetaan palveluita tukemaan veteraanien ja invalidien kotona selviytymistä. Määrärahan käyttöön sovelletaan sosiaalihuoltolain mukaista tarveharkintaa kuitenkin niin, ettei tuloja tarvitse selvittää, vaan palvelun tarve on ratkaiseva. Palvelujen myöntäminen perustuu henkilökohtaiseen palvelutarpeen arviointiin ja selviytymisen kartoitukseen.
Palveluiden tavoitteena on tukea monipuolisesti kotona selviytymistä.
Myönnettäviä palveluita ovat:
* Kotihoito
* Ateriapalvelu
* Talonmiespalvelut
* Siivouspalvelut
* Liikkumista tukevat palvelut
* Päivätoiminta
* Apuvälineet
* Omaishoidon tuki
* Kotona kuntoutuminen
* Pyykkipalvelut
* Turvapuhelin palvelut
* Asiointipalvelut
Kuntayhtymä järjestää palvelut joko omana tuotantona tai ostaa palveluita yksityisiltä palveluntuottajilta.
Toimi näin
Ota yhteyttä asiakasneuvonta Ohjuriin saadaksesi asian eteenpäin ja päästäksesi palveluntarpeen arvioinnin piiriin.
Yhteyttä voit ottaa joko sähköisellä yhteydenottopyyntö lomakkeella, eChatissa, soittamalla tai tulemalla neuvontapisteeseen.
Tutustu myös palveluiden kuvauksiin Ylä-Savon Soten nettisivuilla, esim. omaishoidon tuen myöntämisperusteet.
Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjuri
Asiakasneuvonta OHJURI antaa yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymän alueella asuville ikäihmisille ja heidän omaisille, läheisille tai muille ikäihmisen tilanteesta huolestuneille.
OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.
OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.
Maanantai - Perjantai.
Standard opening times
Joka päivä lounas kello 11.30-12, tänä aikana ei ole asiakaspalvelua- Monday - Wednesday 09:00 - 15:00
- Thursday 09:00 - 14:00
- Friday 09:00 - 15:00
Ikäihmisten asiakasneuvonta OHJURI käyntipaikka
Asiakasneuvonta OHJURI antaa yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymän alueella asuville ikäihmisille ja heidän omaisille, läheisille tai muille ikäihmisen tilanteesta huolestuneille.
OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.
OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.
Palvelupisteesta löytyy myös omaishoidon palveluohjaaja (Iisalmi, Kiuruvesi, Sonkajärvi ja Vieremä), sekä vanhustyön sosiaalityöntekijä. Heillä on omat vastaanotto aikansa.
Osoite
Torikulma
Satamakatu 10-12, 74100 IISALMI
Standard opening times
Asiakasneuvonta Ohjuri- Monday - Wednesday 09:00 - 15:00
- Thursday 09:00 - 14:00
- Friday 09:00 - 15:00
Muut yhteystiedot
Puhelin
- puh. +358 407121190
Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjurin yhteydenottopyyntö
Lomakkeella voit jättää yhteydenottopyynnön Ohjurille koskien seuraavia palveluita:
- Kotihoito
- Omaishoidontuki
- Sotainvalidien- ja veteraanien palvelut
- Asumispalvelut
- Muu ohjaus tai neuvonta
Chat
Chat-palvelu on käytössä:
* terveyspalvelut (hoitaja ja lääkärin vastaanottopalvelut)
* suun terveydenhuolto
* ikäihmisten kotona asumista tukevat palvelut
* neuvola ja kouluterveydenhoidon palvelut
* päihde- ja mielenterveyspalvelut (13-30 vuotta), voit jättää yhteydenottoviestin.
* perheiden ja nuorten palvelut, voit jättää yhteydenottoviestin.
Chat -palvelussa voit asioida nimettömänä.
Jos asiasi on henkilökohtainen, niin chat-palveluohjaaja pyytää sinua tekemään vahvan tunnistautumisen (Suomi.fi-tunnistus pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella).
Keskustelu on mahdollista myös muuttaa videoyhteydeksi. Saa osallistumislinkin tekstiviestinä tai sähköpostina. Linkin avattuasi voit asioida videoyhteyden kautta.
Chat-palvelun kautta voidaan lähettää liitetiedostoja (pdf tai kuva).
Kun chat–palvelu on suljettu, voit kiireettömissä asioissa jättää yhteydenottoviestin.