Murupolku

Sotaveteraanien palvelut

Sotaveteraanien palvelut

Sotainvalideille ja rintamaveteraaneille myönnettävät kotiinvietävät avopalvelut ovat Valtiokonttorin määräraha sidonnaisia, joilla ostetaan palveluita tukemaan veteraanien ja invalidien kotona selviytymistä. Määrärahan käyttöön sovelletaan sosiaalihuoltolain mukaista tarveharkintaa kuitenkin niin, ettei tuloja tarvitse selvittää, vaan palvelun tarve on ratkaiseva. Palvelujen myöntäminen perustuu henkilökohtaiseen palvelutarpeen arviointiin ja selviytymisen kartoitukseen.

Palveluiden tavoitteena on tukea monipuolisesti kotona selviytymistä.

Myönnettäviä palveluita ovat:

* Kotihoito

* Ateriapalvelu

* Talonmiespalvelut

* Siivouspalvelut

* Liikkumista tukevat palvelut

* Päivätoiminta

* Apuvälineet

* Omaishoidon tuki

* Kotona kuntoutuminen

* Pyykkipalvelut

* Turvapuhelin palvelut

* Asiointipalvelut

Kuntayhtymä järjestää palvelut joko omana tuotantona tai ostaa palveluita yksityisiltä palveluntuottajilta.

Toimi näin

Ota yhteyttä asiakasneuvonta Ohjuriin saadaksesi asian eteenpäin ja päästäksesi palveluntarpeen arvioinnin piiriin.

Yhteyttä voit ottaa joko sähköisellä yhteydenottopyyntö lomakkeella, eChatissa, soittamalla tai tulemalla neuvontapisteeseen.

Tutustu myös palveluiden kuvauksiin Ylä-Savon Soten nettisivuilla, esim. omaishoidon tuen myöntämisperusteet.

Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjuri

Asiakasneuvonta OHJURI antaa yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymän alueella asuville ikäihmisille ja heidän omaisille, läheisille tai muille ikäihmisen tilanteesta huolestuneille.

OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.

OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.

Maanantai - Perjantai.

  • +358 407121190

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Keskiviikkona 09:00 - 15:00
  • Torstaina 09:00 - 14:00
  • Perjantaina 09:00 - 15:00

Ikäihmisten asiakasneuvonta OHJURI käyntipaikka

Asiakasneuvonta OHJURI antaa yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymän alueella asuville ikäihmisille ja heidän omaisille, läheisille tai muille ikäihmisen tilanteesta huolestuneille.

OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.

OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.

Palvelupisteesta löytyy myös omaishoidon palveluohjaaja (Iisalmi, Kiuruvesi, Sonkajärvi ja Vieremä), sekä vanhustyön sosiaalityöntekijä. Heillä on omat vastaanotto aikansa.

Osoite

Torikulma

Satamakatu 10-12, 74100 IISALMI

Normaalit aukioloajat

Asiakasneuvonta Ohjuri
  • Maanantaina - Keskiviikkona 09:00 - 15:00
  • Torstaina 09:00 - 14:00
  • Perjantaina 09:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin
  • +358  407121190

Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjurin yhteydenottopyyntö

Lomakkeella voit jättää yhteydenottopyynnön Ohjurille koskien seuraavia palveluita:

- Kotihoito

- Omaishoidontuki

- Sotainvalidien- ja veteraanien palvelut

- Asumispalvelut

- Muu ohjaus tai neuvonta

Chat

Chat -palvelu on käytössä:

* terveyspalvelut (hoitaja ja lääkärin vastaanottopalvelut)

* suun terveydenhuolto

* ikäihmisten palvelut

* päihde- ja mielenterveyspalvelut (13-30 vuotta)

* perheiden ja nuorten palvelut

* neuvola ja kouluterveydenhoidon palvelut.

Chat -palvelussa voit asioida nimettömänä.

Jos asiasi on henkilökohtainen, niin chat -palveluohjaaja pyytää sinua tekemään vahvan tunnistautumisen (Suomi.fi -tunnistus pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella).

Keskustelu on mahdollista myös muuttaa videoyhteydeksi. Saa osallistumislinkin tekstiviestinä tai sähköpostina. Linkin avattuasi voit asioida videoyhteyden kautta.

Chat -palvelun kautta voidaan lähettää liitetiedostoja (pdf tai kuva).

Kun chat–palvelu on suljettu, voit kiireettömissä asioissa jättää yhteydenottoviestin.