Murupolku

Sotaveteraanien palvelut

Sotaveteraanien palvelut

Sotainvalideille ja rintamaveteraaneille myönnettävät kotiinvietävät avopalvelut ovat Valtiokonttorin määräraha sidonnaisia, joilla ostetaan palveluita tukemaan veteraanien ja invalidien kotona selviytymistä. Määrärahan käyttöön sovelletaan sosiaalihuoltolain mukaista tarveharkintaa kuitenkin niin, ettei tuloja tarvitse selvittää, vaan palvelun tarve on ratkaiseva. Palvelujen myöntäminen perustuu henkilökohtaiseen palvelutarpeen arviointiin ja selviytymisen kartoitukseen.

Palveluiden tavoitteena on tukea monipuolisesti kotona selviytymistä.

Myönnettäviä palveluita ovat:

* Kotihoito

* Ateriapalvelu

* Talonmiespalvelut

* Siivouspalvelut

* Liikkumista tukevat palvelut

* Päivätoiminta

* Apuvälineet

* Omaishoidon tuki

* Kotona kuntoutuminen

* Pyykkipalvelut

* Turvapuhelin palvelut

* Asiointipalvelut

Kuntayhtymä järjestää palvelut joko omana tuotantona tai ostaa palveluita yksityisiltä palveluntuottajilta.

Toimi näin

Ota yhteyttä asiakasneuvonta Ohjuriin saadaksesi asian eteenpäin ja päästäksesi palveluntarpeen arvioinnin piiriin.

Yhteyttä voit ottaa joko sähköisellä yhteydenottopyyntö lomakkeella, eChatissa, soittamalla tai tulemalla neuvontapisteeseen.

Tutustu myös palveluiden kuvauksiin Ylä-Savon Soten nettisivuilla, esim. omaishoidon tuen myöntämisperusteet.

Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjuri

Asiakasneuvonta OHJURI antaa yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymän alueella asuville ikäihmisille ja heidän omaisille, läheisille tai muille ikäihmisen tilanteesta huolestuneille.

OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.

OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.

Maanantai - Perjantai.

Normaalit aukioloajat

Joka päivä lounas kello 11.30-12, tänä aikana ei ole asiakaspalvelua
  • Maanantaina - Keskiviikkona 09:00 - 15:00
  • Torstaina 09:00 - 14:00
  • Perjantaina 09:00 - 15:00

Ikäihmisten asiakasneuvonta OHJURI käyntipaikka, Iisalmi

Asiakasneuvonta OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.

OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.

Palvelupisteestä Iisalmesta löytyy myös omaishoidon palveluohjaaja (Iisalmi, Kiuruvesi, Sonkajärvi ja Vieremä), sekä vanhustyön sosiaalityöntekijä. Heillä on omat vastaanotto aikansa.

Asiakasneuvonta OHJURI palvelee ympäristö kunnissa joka kuukauden VIIMEINEN KESKIVIIKKO seuraavasti:

Kiuruvedellä

Kello 9-15 (lounastauko kello 11.30-12)

Kiuruveden kaupungintalo, Harjukatu 2, sisäänkäynti Harjukadun puoleisesta ovesta (kotihoidon käytävä, huone 186)

Sonkajärvellä

kello 12.30-15

Sonkajärven terveyskeskus, Taivallahdentie 4, sisäänkäynti terveyskeskuksen sisäpihalta, josta opastus (neuvontapiste vasemmalla yhdyskäytävällä)

Vieremällä

kello 9-11.30

Vieremän terveyskeskus, Ponssentie 11, sisäänkäynti pääovesta, josta opastus perille

Osoite

Torikulma

Satamakatu 10-12, 74100 IISALMI

Normaalit aukioloajat

Asiakasneuvonta Ohjuri IISALMEN neuvontapisteen aukioloajat
  • Maanantaina - Keskiviikkona 12:00 - 15:00
  • Torstaina 12:00 - 14:00
  • Perjantaina 12:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjurin yhteydenottopyyntö

Lomakkeella voit jättää yhteydenottopyynnön Ohjurille koskien seuraavia palveluita:

- Kotihoito

- Omaishoidontuki

- Sotainvalidien- ja veteraanien palvelut

- Asumispalvelut

- Muu ohjaus tai neuvonta

Terveyspalvelun chat

Chat -palvelussa voit asioida nimettömänä.

Jos asiasi on henkilökohtainen, niin sairaanhoitaja pyytää sinua tekemään vahvan tunnistautumisen (Suomi.fi-tunnistus pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella).

Keskustelu on mahdollista myös muuttaa videoyhteydeksi. Saa osallistumislinkin tekstiviestinä tai sähköpostina. Linkin avattuasi voit asioida videoyhteyden kautta.

Chat-palvelun kautta voidaan lähettää liitetiedostoja (pdf tai kuva).

Kun chat–palvelu on suljettu, voit kiireettömissä asioissa jättää yhteydenottoviestin.


Löysitkö etsimäsi?

Auta meitä kehittämään verkkosivujamme!