Kotihoidon tukipalvelut

Kotihoidon tukipalvelut

Kotihoidon tukipalvelut kuuluvat kunnan harkinnan perusteella järjestettäviin palveluihin. Tukipalvelujen tarkoituksena on tukea pääasiassa ikäihmisten kotona asumista. Tukipalvelujen myöntäminen perustuu asiakasohjaajan tekemään palvelutarpeen arviointiin. Arviointi tehdään puhelimessa tai kotikäynnillä.

Palveluja ei voi aloittaa ennen kuin siitä on tehty päätös.

Ateriapalvelut

Kotiin kuljetettavan aterian myöntämisperusteena on toimintakyvyn aleneminen joko tilapäisesti tai pysyvästi eikä henkilö itse pysty laittamaan ateriaa tai järjestämään ruokailua muuten.

Turvapalvelut

Turvapalveluihin kuuluu muun muassa turvapuhelin, turvaranneke, ovihälytin ja palovaroitin. Turvapalvelujen tarkoituksena on tukea kotona selviytymistä ja lisätä tarvittaessa turvallisuuden tunnetta. Turvapalvelut mahdollistavat avun saannin kotiin ympäri vuorokauden. Turvapuhelimen rannekkeen avulla voi hälyttää apua kotihoidosta tai sovitusti omaisilta/ läheisiltä.

Turvapuhelimen voi saada, jos asiakkaalla on alentunut toimintakyky.

Muut itse kustannettavat palvelut

Ohjaamme palvelun hakemisessa muun muassa siivous-, asiointi-, talonmies- ja kauppapalveluissa.

Toimi näin

Ota yhteys asiakasneuvonta OHJURIIN joko soittamalla, eChatissa, sähköisellä yhteydenottolomakkeella tai tule asioimaan neuvontapisteelle Iisalmeen.

OHJURIN asiakasohjaajat kertovat ja neuvovat tukipalveluiden saamisessa tai niiden hankkimisesta itsenäisesti.

Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjuri

Asiakasneuvonta OHJURI antaa yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymän alueella asuville ikäihmisille ja heidän omaisille, läheisille tai muille ikäihmisen tilanteesta huolestuneille.

OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.

OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.

Maanantai - Perjantai.

Normaalit aukioloajat

Joka päivä lounas kello 11.30-12, tänä aikana ei ole asiakaspalvelua
  • Maanantaina - Keskiviikkona 09:00 - 15:00
  • Torstaina 09:00 - 14:00
  • Perjantaina 09:00 - 15:00

Ikäihmisten asiakasneuvonta OHJURI käyntipaikka, Iisalmi

Asiakasneuvonta OHJURI on matalankynnyksen neuvonta- ja palvelupiste, johon sinun kannattaa olla yhteydessä aina, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa tai tietoa palvelutarpeen selvittämisestä kotona asumisen tueksi.

OHJURIssa sinua opastaa asiakasohjaaja, joka tuntee yksityisiä ja kunnallisia palveluja sekä kolmannen sektorin toimintaa. Voit poiketa käymään ilman ajanvarausta. Neuvonta on maksutonta ja asioida voi myös anonyymisti.

Palvelupisteestä Iisalmesta löytyy myös omaishoidon palveluohjaaja (Iisalmi, Kiuruvesi, Sonkajärvi ja Vieremä), sekä vanhustyön sosiaalityöntekijä. Heillä on omat vastaanotto aikansa.

Asiakasneuvonta OHJURI palvelee ympäristö kunnissa joka kuukauden VIIMEINEN KESKIVIIKKO seuraavasti:

Kiuruvedellä

Kello 9-15 (lounastauko kello 11.30-12)

Kiuruveden kaupungintalo, Harjukatu 2, sisäänkäynti Harjukadun puoleisesta ovesta (kotihoidon käytävä, huone 186)

Sonkajärvellä

kello 12.30-15

Sonkajärven terveyskeskus, Taivallahdentie 4, sisäänkäynti terveyskeskuksen sisäpihalta, josta opastus (neuvontapiste vasemmalla yhdyskäytävällä)

Vieremällä

kello 9-11.30

Vieremän terveyskeskus, Ponssentie 11, sisäänkäynti pääovesta, josta opastus perille

Osoite

Torikulma

Satamakatu 10-12, 74100 IISALMI

Normaalit aukioloajat

Asiakasneuvonta Ohjuri IISALMEN neuvontapisteen aukioloajat
  • Maanantaina - Keskiviikkona 12:00 - 15:00
  • Torstaina 12:00 - 14:00
  • Perjantaina 12:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Ikäihmisten asiakasneuvonta Ohjurin yhteydenottopyyntö

Lomakkeella voit jättää yhteydenottopyynnön Ohjurille koskien seuraavia palveluita:

- Kotihoito

- Omaishoidontuki

- Sotainvalidien- ja veteraanien palvelut

- Asumispalvelut

- Muu ohjaus tai neuvonta

Chat

Chat-palvelu on käytössä:

* terveyspalvelut (hoitaja ja lääkärin vastaanottopalvelut)

* suun terveydenhuolto

* ikäihmisten kotona asumista tukevat palvelut

* neuvola ja kouluterveydenhoidon palvelut

* päihde- ja mielenterveyspalvelut (13-30 vuotta), voit jättää yhteydenottoviestin.

* perheiden ja nuorten palvelut, voit jättää yhteydenottoviestin.

Chat -palvelussa voit asioida nimettömänä.

Jos asiasi on henkilökohtainen, niin chat-palveluohjaaja pyytää sinua tekemään vahvan tunnistautumisen (Suomi.fi-tunnistus pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella).

Keskustelu on mahdollista myös muuttaa videoyhteydeksi. Saa osallistumislinkin tekstiviestinä tai sähköpostina. Linkin avattuasi voit asioida videoyhteyden kautta.

Chat-palvelun kautta voidaan lähettää liitetiedostoja (pdf tai kuva).

Kun chat–palvelu on suljettu, voit kiireettömissä asioissa jättää yhteydenottoviestin.


Löysitkö etsimäsi?

Auta meitä kehittämään verkkosivujamme!