Potilasasiamiehen palvelut

Potilasasiamiehen palvelut

Saat ohjeita ja neuvoja terveydenhuollon asiakkaan oikeuksiin liittyvistä asioista potilasasiamieheltä.

Voit olla yhteydessä potilasasiamieheen

• kun sinulla on kysyttävää potilaan asemasta ja oikeuksista

• kun tarvitset apua muistutuksessa, kantelussa tai potilas- ja lääkevahinkoilmoituksissa

• kun tarvitset ohjausta ristiriitatilanteiden ratkaisussa.

Potilasasiamies on puolueeton henkilö, joka auttaa sinua terveydenhuollon oikeuksiisi liittyvissä asioissa. Potilasasiamies ei tee päätöksiä eikä ota kantaa lääketieteelliseen hoitoon.

Toimi näin

Kysy ohjeita ja neuvoja soittamalla potilasasiamiehen puhelimeen soittoajalla.

Soittoajat hänelle ovat maanantaisin ja tiistaisin. Muina aikoina voit jättää vastaajaan viestin, ja potilasasiamies ottaa sinuun yhteyttä seuraavan kerran paikalla ollessaan.

Terveydenhuollon ristiriitatilanteissa tai epäselvissä tilanteissa ota ensisijaisesti yhteys sinua hoitaneeseen tai päätöksen tehneeseen työntekijään.

Potilasasiamies

Potilasasiamiehen tavoitat puhelimitse soittoajalla. Sovi tapaamiset ajanvarauksella.

  • +358 407121045

Normaalit aukioloajat

Potilasasiamiehen puhelinajat
  • Maanantaina - Tiistaina 08:30 - 10:00

Terveydenhuollon muistutus

Terveydenhuollon muistutus